Selasa, 23 Mac 2010

Ayam!?



Apa nak dibuat ngan ayam ni?...ni adalah satu persoalan yang mungkin bermain dalam fikiran korang


Sebenarnya ni gua ada ikut program kat masjid di mana gua ada belajar pasal pengurusan jenazah(mayat) dan sembelihan seperti yang dilihat. kelihatan kat gambar adalah ustaz(pakai apron) dan rakan- rakan gua. Ada geli nak sembelih ayam( begitu juga ngan gua)

Proses penyembelihan....kena yakin baru boleh sembelih....menyembelih ayam sangat senang tapi kena yakin(pada yang takut, jangan tengok gambar ni lama-lama).






Antara ayam yang ditumbangkan....lebih kjurang 30 ekor semuanya.Lepas tu gua pun bantu bersihkan ayam semua dan ayam ni dimasak tomyam....uh...sodap...kerana masamnya cukup....ada yang lebih tu gua bagi kat kawan lain....takut membazir...

A..... yang menariknya jugak, gua ada  beli TT Hongli Nadleeh. Baru siap pasang. ikut petua ZD camna nak buat lutut Nadleeh macam MG. Best........Kena tunggu dulku kerana gua takda kamera nak tangkap gambar dan gua tangkap gambar pakai HP (+_+)

Tiada ulasan: