Khamis, 29 Oktober 2009

HGUC RX-78-2 Gundam G30th ver.





Gua beli kat Wisma Satok, Kuching ngan harga RM 60. Versi ulang tahun Gundam ke 30. Mari kita tengok apa yang menariknya tentang model ini.  


Keadaan dan rupa setelah disiapkan. Mari kita bandingkan dengan HGUC G3 Gundam gua.




Secara keseluruhannya, Rekaan G30th lebih detail dibandingkan dengan HGUC G3 Gundam gua. Manakala G30th mampu melakukan aksi yang lebih menarik disebabkan titik artikulasi G30th yang lebih baik.  



Aksi G30th bersama G3  




APA!? Kelajuan MS ini melangkaui pemikiranku? (kata pemandu Zaku II )



 Alamak, Senjata jenis apakah yang dikeluarkan dari belakang dia?



Ahh! aku tidak takut dengan apa-apa sejata yang kau keluarkan. Dan terimalah serangan dariku.


#Selepas bertarung dengan begitu sengit, kedua-duanya....



Engkau fikir MS yang dipanduku ini dapat kau atasi dengan begitu mudah!? tengoklah keadaan kau sekarang. HAHAHAHAH!(kata Amuro Ray yang memandu Gundam)



Boleh buat Babak terakhir sebelum kemusnahan Gundam  :)  



Rasailah penangan terakhirku!


Komen gua terhadap model ini, Model ini lebih baik jika dibandingkan dengan HGUC Gundam yang asal. Titik artikulasi yang lebih baik menjadikan model in mampu melakukan aksi yang lebih menarik. Rekomen untuk beli :>

9 ulasan:

chubbybots berkata...

Woah nice and clean ^^ Love the shots with both the RX pointing the rifles together

Syful berkata...

bro, wa nak cakap sikit boley aa? you punya blog memang banyak baik punyer, tpi you slalu advert tak habies2, tu lah orang tak suka sangat kalu asyik main desak jer, camni lah kan, you comment simple jer, and people will talk back to you, klu tak paham tanyer, klu paham, boley share, nie gundam community we all share knowledge lah. I nak comment sikit jer eh, camera aper you pakai? kabur lah, but RX-78 tu best giler beb, aku pun nak buat gak. wokey wa chow dulu, i'll be seeing your blog around okey? TaaAAaa~

mangyver5223 berkata...

@ Syful: Terima kasih kepada kamu kerana memberi teguran ini. If u don'say it, maybe i didn't know about it. I'm still new in this,man.Give me time to improve. Kamera yang gua pakai ialah model Grandvision EZshot. memang tak brapa bagus sbb gambar yg terhasil kebanyakannya kabur. Gua beli dgn reger RM180 siap free 1GB micro SD (Gua bukan beli 2nd Hand tau).

mangyver5223 berkata...

@ Chubbybots: Man, thanks 4 this great compliment.If u wanna help in gunpla, u can refer 2 me.

Syful berkata...

takpe2 gua pun nak buat blog jugak, takde mase jer... ni hujung bulan gua nak gi KL jumpe my relatives, pastu nak gi survey times square, manala tau ade brg2 baru, dulu gua pegi kat midvalley tejumpa laaa shin musha gundam PG, meleleh air liur nengok, tu lah nak beli nanti nie hahaha

kaymaroo berkata...

whoaa dah boleh buat filem nneh, selamat b`kenalan wahai peminat gundam... apa khabar org sarawak?? kt sarawak senang x nk dpt model kit gundam ni??

mangyver5223 berkata...

@kaymaroo: sukalah gua nak britau bahawa memang senang nak cari gundam kat swk trutama kat kuching.Dukacitanya pula harga model2 trsbut mmg naik, lagi mahal drp reger2 gundam KL nun.

Tanpa Nama berkata...

i so agree with you about the overpriced gundams in Kuching. i even thought of buying it via hobbylink japan because if you do the conversion from yen to ringgit it is much cheaper buying from there. however, the momotoys brother told me that yes it is cheap but dont forget the tax!! oh my so we have no other options besides momotoys, satok and sarawak plaza... i want to take leave so i can go to KL and go to TIME MACHINE...

Hong berkata...

kerananya HG gundam ver. G30th tak jual lagi, tetapi kit itu ada di HG forever Gundam dengan tambahan senjata dan armor ^^

kit itu boleh bina HG Gundam G30th atau Forever Gundam sebenarnya ^^