Rabu, 17 Mac 2010

HGUC Bandai char rick Dom + G3 Gundam part 1 review

Well,beli kira-kira hampir 2 taun lalu....... reger satu set RM 100++. Dienye buatan taun 2008. kat Dlm ada Dom versi char aznable dam G3 gundam Amuro. terbitan kali ini gua nak crita pasal Dom char saje...

Dibezakan dengan G3 dari segi ketinggian, nampaknya DOM Char yang mendahului di sini. 

                                  
Design DOM dari depan dan belakang nampak besar dan lebar berbanding HG lain setaraf dengannya.

Mata DOM ni boleh digerakkan. Cuma tanggalkan cermin plastik kat bahagian mata saja.

Senjata ni kalau tak silap gua namanya Mega Bazooka. Output Senjata ni agak besar dibandingkan dengan MS lain pada kemunculan MS zaman awal UC (UC0079-0080).

Senjata lain dia pulak adalah bazooka dan heat saber DOM yang biasa. Disebabkan tangan DOM yang sudah longgar kerana selalu bukak dan pasang senjata, maka Mega bazooka terpaksa digam bersama tangan (=_=).Tetapi bazooka DOM biasa ni gua pasang pulak kat Zaku gua. 


Wow! Super Output!?


Familiar ngan gaya ni?

Decal ni dapat skali ngan pakej. Ni first time gua pasang decal kat MS....Keputusannya.....boleh tahan.....

Masa untuk Beraksi....

Amuro Dan Char bertemu lagi......

Nampaknya Amuro menahan serangan Char di sini.....

Keseluruhannya, model DOM ni nampak rigid dan kukuh tapi yang kecewanya pulak soket tangannya mudah haus (=_=) menyebabakan gua terpaksa gam. Apapun, MS ni memang hebat gila...
                  

2 ulasan:

Faris berkata...

Wow efek nye nampak bagus, macam betul

mangyver5223 berkata...

pakai software photoscape bagus buat efek dowload kat internet.free software