Rabu, 24 Mac 2010

Mayat!?


Adakah Gua sedang melawat orang mati? Salah sama sekali kerana gua sedang mengikuti kursus pengurusan jenazah pada minggu lepas.

Yang pakai kopiah tu adalah ustaz yang mengajar kami. Sekarang ni dia demo cara nak buat wangian untuk jenazah dari kapur barus dan serbuk cendana.Wangi bau serbuk tu.

Ni kawan gua yang dijadikan 'Bahan ujian' untuk mengkafankan jenazah.

Ni dia dipasang jubah. Rupa-rupanya, sebelum dibalut ada lagi jubah dan sarung(fungsi cam kain pelikat)
sebelum dibalut lagi nagan kain putih(kafan)......Kena gentle skit ngam mayat kerana walaupun walaupun tak bernyawa, mayat masih boleh terasa sakit.....lebih-lebih lagi kalau yang masih hidup seperti kawan gua ini. 


Nilah dia mayat yang siap dibalut.....beruntung kawan gua dapat merasa camna dibalut kain kafan..... ^^,
Pada hari tu gua dapat belajar banyak camna nak menguruskan jenazah.....seronok sekali pada  bab mengkafankan mayat .Kalau besok lusa nanti kalau ada keluarga gua yang meninggal, mungkin gua dapat tolong gak .

2 ulasan:

Faris berkata...

Wah! aku pikir mayat betul rupa nye acting hahaha,Nak tekluar jantung di buat nye

mangyver5223 berkata...

takder, ni aku belajar cara menguruskan jenazah.esok lusa kalau keluarga terutamanya mak bapak aku meninggal boleh aku tolong sebagaitanggungjawab kita kepada si mati