Sabtu, 29 Mei 2010

TT Hongli HG Exia and Exia Trans-am Dual Review


Wokay.....................mamat ni tengah caj bateri dia sebelum direviewkan XD


Wokey.................gua beli setiap satu mamat ni ngan reger RM 20++ . Tapi exia biasa tuh dah bgi kat adik atas sebab yang tak dapat dielakkan XD..............




Gambar depan dan belakang exia Trans-Am.



Gambar depan dan belakang Exia. Kaler sepatutnya putih kat shield dihitamkan begitu juga ngan GN Sword



Merujuk pada gambar ni, Gua meletakkan sejenis bahan yang bersinar dalam gelap (glow in dark paste) pada setiap kondenser Exia. di sini nampak cam kaler kuning tapi kita tengok eksperimen yang dilakukan gua sket kat gambar seterusnya........




Gua menggunakan lampu ungu( lampu yang digunakan untuk mengesan wang palsu) untuk menunujukkan yang benda ni memang bersinar dalam gelap. Tengok kaler hijau tu (peringatan: kaler hijau tu bukan efek lorr) tu la bahan bersinar dalam gelap tuh.



Keputusannya agak memberangsangkan................tapi hanya dapat dilihat menggunakan mata kasar. Gambar ni gua ambik pakai Handphone (atau kapek dalam bahasa indon) gua dan nilah bukti yang dapat gua tunjukkan.



nak pasang pemegang GN long dan short blade. buka penutup seperti gambar di atas.........


pasang pemegang dia...............


pasang balik penutup tadi................


pastu pasang GN blade dia.........dan abis lorr.


GN sword. Nampak besar, mantap dan gagah. Tapi masalahnya dia berat sehingga  jika tangan diangkat ke atas, ia jatuh ke bawah akibat tindakan graviti bumi berkelajuan 10 m/s2 (aik, gua tiba-tiba mengajar fizik plak !?). dan konfigurasi lainnya.............


ialah GN beam Rifle, satu-satu senjata jarak jauh utama selain GN vulcan kat tangan dia.



GN Long dan Short Blade. Agak lonngar jika letak kat tangan...........







Mamat ni dikatakan mempunyai sistem 7 sword sebab ada satu GN sword, GN long dan short blade serta 4 GN Beam Saber. Maknanya 1+2+4= 7 lorrr. memang respek artikulasi dia sebab bleh dapat capai beam saber kat blakang.











OMG! WADUH! Satu barang tak bagus tentang mamat ni. Dia punya beam saber white stick lorr. Tapi gua buat satu beam dagger. Ikut cara blog Ren tako.




m.....................Keseimbangan agak hebat ngan satu kaki. 


Mau kena Pancung?



Pembawa amanat dari syurga! (banyak sangat tonton Kamen Rider Kabuto XD)

TIKAMAN WAJA! (bukan nak tikam proton waja yeh........)

Tembakan RAMBANG! (Bukannya tembakan dari orang berjambang!)

PARAI! PARAI! (parai= mati dlm bahasa iban tak silap gua)

Berat mata memandang, berat lagi tangan memegang GN sword.............




Minggir...............jangan kacau jalan aku!






Trans-AM!

Apahal pun, gua memberi peringatan bahawa gua tak lagi nak rekomen sangat kat sapa-sapa nak beli bootleg lagi  atas sebab-sebab tertentu.  Jadi "Pla for Genuine" (cam slogan super yoyo plak: yo for original XD )

IF YOU WANT TO READ THIS REVIEW IN ENGLISH, CLICK HERE

2 ulasan:

Faris berkata...

Hello!
oi memang otak geliga kau ni
tak pernah lah aku tengok orang buat customization mcm kau ni.......dalam gelap memang CANTIK.ade kolor lain ke slain warna hijau aku pun ank cuba ni
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA~

mangyver5223 berkata...

ada..............kaler oren........dan lupa la plak! tapi ada macam2 kaler. sbenarnya benda tu adalah untuk buat decoration kat kaca.